محل تبلیغات شما


تحقیقات حرفه ایی CGI  :
Cognitively Guided Instruction  of program

 طرح CGI   و برخی از جزییات مربوط به آن :
 این طرح  تحقیقاتی در NCISLA     برنامه ریزی و اجرا شد .
(National Center for Improving Student Learning and Achievement in Mathematics and Science)
در این مرکز مدلهای بهبود آموزشی کودکان ،  به مدارس معرفی می گردد و موجبات اجرای  طرحهای آموزشی  برای مدارس و معلمها فراهم می گردد.
طرح آموزش ریاضی با رویکرد CGI بیش از 2 دهه بطول انجامید تیم های تحقیقاتی در چندین ایالت آمریکا و کانادا کار می کردند و مرکزیت آن در دانشگاه وینسکانسین به سرپرستی دکتر کارپنتربود ادامه ایده های این طرح نیز بدون حضور ایشان ، در تیم پویا مانده است .
رویکرد CGI ( Cognitively Guided Instruction ) یک برنامه حرفه ایی در  توسعه و بهبود آموزشی است که با یکپارچه  کردن تحقیقات  در 4 شاخه زیر تدوین  و در چندین مقاله و  3 کتاب اصلی تا کنون ارائه شده است :

1- توسعه و رشد تفکر ریاضی کودکان the development of students' mathematical thinking ; 2- دستور العمل موثر بر توسعه  instruction that influences that development ;

3- دانش و آگاهی  معلمان  که بر دستور العمل و عملکرد آنها تاثیر می گذارد ;
teachers' knowledge and beliefs that influence their instructional practice;

4- روشی که باعث شود  دانش و آگاهی و عملکرد معلمان تحت تاثیر تفکر ریاضی دانش آموزانشان قرار گیرد;
The way that teachers' knowledge, beliefs, and practices are influenced by their understanding of students' mathematical thinking ;
 
یکپارچه سازی این 4 شاخه کاری در کتابها بخوبی دیده می شود . بدین ترتیب منابع خوبی برای معلمان ریاضی کودکان فراهم شده است.

برنامه تحقیقات  CGI و شیوه برنامه ریزی و کارتحقیقاتی تیم برای من شگفت انگیز است. بارها مقالات مربوط به کار گروه را خوانده ام و اینکه وقتی 3 کتاب حاصل این تحقیقات را مطالعه می کردم متوجه شدم که چرا تغییر و بازنگری یک سیستم آموزشی به  تحقیق چندساله و کارتیمی نیاز دارد و چگونه می توان با پیش تست ها قبل از اجرای روش  و آزمون بعد از اجرای طرح ادعای سنجیده ای در مورد میزان تاثیر گذاری آن طرح داشت .
من در همایش بررسی کتب ریاضی ابتدایی سیستم آموزشی جدید در سمنان در سال 1396 شرکت کرده بودم  یکی از افراد کلیدی تیم مولفین کتاب می گفت که ما کتابهای درسی ژاپن را بی نظیرو کامل می دیدیم بنابراین الگوی ما در تدوین کتابها ی درسی بودند .
 رویکردهای جدید آموزشی را نمی توان بدون  بررسی و تست در تیم های تحقیقاتی به اجرا در آورد و بومی سازی هم بحثی است که نباید از آن غافل بود.

 


 
 
 

 

کلاسهای پاییز 98- پایه دوم

کلاسهای پاییز 98- پایه سوم

قدردانی و تشکر (acknowledgment)

cgi ,آموزشی ,تیم ,ریاضی ,طرح ,برنامه ,ریزی و ,بهبود آموزشی ,4 شاخه ,سیستم آموزشی ,مربوط به ,students mathematical thinking ,cognitively guided instruction

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها